واکنش میرعمادیان به درگیری یزدانی و نایفونف / شکایت بداخلاقی در جذب کشتی گیر روس


مصطفی میرعمادیان در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اضافه شدن حسن یزدانی به این تیم فولاد ذوب آمل در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد اظهار داشت: وی از قبل در این تیم حضور داشت و باید در مرحله مقطعی و فینال به میدان می رفت. طبق توافقاتی که یزدانی با باشگاه داشته، قرار است امروز (چهارشنبه) قراردادش را امضا کند و از عصر به جمع کودکان اضافه شود.

* نایفونف با ایده آل فاصله زیادی دارد

مربی تیم کشتی آزاد فولاد ذوب آمل درباره رقابت یزدانی با نایفونف در تیم سهند ارس و مبارزه با وی در مرحله نیمه نهایی لیگ خاطرنشان کرد: نایفونف کشتی گیر خوبی است و نایب قهرمان جهان شده و به مقام سوم المپیک رسیده است. کشتی او را در مسابقات سیسمونی دیدیم، نایفونف از ایده آل فاصله دارد در حالی که حسن یزدانی در شرایط خوبی است، او در اوج است، تمریناتش را از دست نداده اما مصدوم است. دئیسم او بخشی دارد که با آمادگی کامل در لیگ شرکت می کند. مطمئن باشید یزدانی هر وقت تصمیم بگیرد روی تشک بیاید با آمادگی این کار را انجام می دهد و مردم از کشتی های زیبای او سیراب می شوند.

* مردم منتظر حماسه در لیگ هستند

میرعمادیان وی همچنین در خصوص تقابل با سهند ارس که هدایت آن را علیرضا رضایی بر عهده دارد، یادآور شد: برای سهند ارس بسیار ارزش قائل هستم، علیرضا رضایی مربی باتجربه و قابل احترامی است و کادرفنی هم همینطور. این جذابیت لیگ است و مردم اکنون پس از حماسه اسلو منتظر حماسه دیگری در لیگ هستند. مردم هنوز در کشتی هستند. خوشحالم که یک رقابت هیجان انگیز را می بینم. اگر میلیون ها تومان خرج می کردی نمی توانستی این همه قهرمان جذب کنی. تبریک به فدراسیون کشتی.

* برخی انتقاد کردند که چرا کشتی آزاد به روسیه نرفت

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به دیدار دوستانه ایران و آمریکا که قرار است در بهمن ماه سال جاری برگزار شود، گفت: شاید برخی انتقاد کرده باشند که چرا تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا می رود. یک مبارزه دوستانه و نه روسیه.” باید بگویم که امروز 6-7 قهرمان روس قهرمان المپیک و جهان در لیگ داخلی ما هستند که حداقل دو بار با بچه های ما کشتی می گیرند. فدراسیون کار خوبی برای ورود کشتی گیران روسی به کشور انجام داده و این تجربه خوبی است. امسال لیگ مثمر ثمر است و تیم ها در جذب نفر خوب عمل کردند، البته در بحث اجرایی نوساناتی داشت و اگر حل نشود ممکن است اسپانسرها را از دست بدهیم. از این پس از مردم می خواهم کشتی های جذاب لیگ را دنبال کنند و در صورت مهیا بودن شرایط در سالن حضور داشته باشند و این کشتی ها را از دست ندهند. خوشحالم که کشتی به روزهای خوب قبلی خود بازگشته است.

* کشتی‌گیری که می‌توانست قرارداد 5000 دلاری داشته باشد با 13000 دلار کشتی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظورتان از کمبودها چیست، تصریح کرد: اتفاقاتی افتاده که نمی خواهم تیم را به حاشیه برانم. ما با کشتی گیر وزن 61 کیلوگرم روسیه قرارداد داشتیم که متاسفانه اتفاق دیگری افتاد که برای لیگ ما خوب نیست. اگر اشتباه کنیم، مطمئن باشید فردا اتفاق دیگری می افتد. کشتی گیر که می توانست با 5-6 هزار دلار در لیگ شرکت کند، حالا قراردادش به 13-14 هزار دلار رسیده است. باید رنج خاصی باشد. حیف است که این اتفاقات برای کشتی است، زیرا کشتی پیشینه قهرمانی دارد و ما باید این ویژگی را ادامه دهیم.

* فرزندان ما نباید کمتر از خارجی ها قرارداد داشته باشندد

میرعمادیان وی گفت: وقتی این اتفاق می افتد، یک کشتی گیر خارجی سود می برد. کشتی گیر خارجی مجبور شد آنقدر چانه بزند تا قراردادش را پایین بیاورد. چرا یک خارجی باید 3 برابر کشتی گیر من قرارداد داشته باشد؟ هدف ما این است که فرزندانمان بیشتر مورد توجه قرار گیرند و کمتر از خارجی ها قرارداد نداشته باشند. رویارویی قهرمانان ما با روس ها اتفاق زیبایی است اما باید مکانیزمی داشته باشد. باید شرایط مشخص شود تا کشتی گیر خارجی نتواند بین دو باشگاه تفرقه ایجاد کند و خودش از این شرایط ماهی بگیرد. برای مثال می توان مبلغ قرارداد ورزشکاران خارجی را مشخص کرد. از نظر اخلاقی وقتی با یک تیم کشتی می گیرید، ورود تیم دیگری درست نیست که در این صورت بداخلاقی رایج می شود. تمام هدف ما این است که خروجی خوبی برای تیم ملی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فکر می کنید لیگ امسال چقدر به آمادگی کشتی گیران کمک کرده است، خاطرنشان کرد: روزهایی که اردوی تیم ملی نیست، باشگاه ها هزینه می کنند، اردو دارند. از نظر مالی به بچه ها رسیدگی می شود، بنابراین از نظر تمرینی و مالی، باشگاه ها باری را از دوش فدراسیون برمی دارند.

* چرخه انتخاب بسیار منطقی و دقیق است

مربی ورزشی فولاد ذوب آمل درباره چرخه انتخابی اعلام شده اظهار داشت: این چرخه بسیار منطقی نوشته شده و هر کشتی گیر می داند برای رسیدن به نایب قهرمانی کشور چه فیلترهایی را باید پشت سر بگذارد. این چرخه آنقدر دقیق است که مسیر را مشخص می کند. کسانی که مدال دارند جایگاه مشخصی دارند و همه چیز دیده شده است. فضای کشتی‌گیری که می‌خواهد خودش را نشان دهد کاملاً مشخص است. مهم به روز بودن چرخه است، این چرخه برای سال آینده قابل اجرا نیست، برای کسانی که مدال جهانی دارند باید جایگاهشان مشخص شود، به همین دلیل می گویم چرخه دقیق است.

* مشکل مالی نداریم

میرعمادیان در پاسخ به سوال دیگری بر اساس که وی چه میزان از قرارداد کشتی گیران پرداخت شده است، گفت: تا کنون 50 درصد با پایان مرحله مقدماتی پرداخت شده و مابقی در مرحله نیمه نهایی پرداخت می شود. مشکل مالی وجود ندارد و پول به موقع پرداخت می شود. رشته ای که این باشگاه دارد می تواند برتر از سایر باشگاه ها باشد. اصولی تعریف شده است که هرگز نمی توان آنها را نادیده گرفت. مطمئن باشید آمل در سال های آینده حضور خواهد داشت تا بتواند خدمات خوبی برای کشتی کشور داشته باشد.

آخر پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید