5 دانشگاه برتر اروپا کدامند؟


بررسی رتبه بندی برترین دانشگاه های اروپایی در رتبه بندی کیواس نشان می دهد که این دانشگاه برترین دانشگاه اروپایی در انگلستان است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی رنکینگ کیواس، رتبه بندی Kivas یکی از معتبرترین سیستم های رتبه بندی بین المللی است که توسط موسسه Cacarley Simonds در انگلستان انجام شده است.

آخرین باری که این رتبه بندی برای سال 2022 منتشر شد، دانشگاه های اروپایی نیز رتبه بندی شدند که انگلیسی ها در این رتبه بندی رتبه اول را کسب کردند و رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

بررسی این رتبه بندی نشان می دهد که پس از انگلستان، سوئیس، هلند، فرانسه و آلمان بهترین عملکرد را در بین کشورهای اروپایی دارد.

نتایج این رتبه بندی در 5 دانشگاه برتر اروپا به شرح زیر است:

دانشگاه آکسفورد

این دانشگاه در آکسفورد، آکسفوردشر، انگلستان واقع شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان در جهان است. اگرچه تاریخ دقیق تأسیس دانشگاه هنوز مشخص نیست، اما قدیمی ترین اسناد باقی مانده از گذشته نشان می دهد که روند تدریس از سال 1096 در آکسفورد ادامه داشته است.

تمامی دانشجویان و اکثر اعضای هیات علمی دانشگاه باید عضو یک هیئت علمی باشند. دانشگاه آکسفورد دارای 38 دانشکده مختلف و شش مؤسسه آموزشی (تحت مالکیت آکسفورد) است که هر یک بر اساس ساختار داخلی خود، دانشجویان و کارکنان را کنترل می کنند.

5 دانشگاه برتر اروپا کدامند؟

دانشگاه کمبریج

این دانشگاه در سال 1209 در کمبریج انگلستان تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در منطقه انگلیسی زبان و سومین دانشگاه قدیمی جهان است. از آنجایی که دانشگاه آکسفورد نیز قدمتی طولانی دارد، این دو دانشگاه را «دانشگاه های باستانی» می نامند و آکسبریج نامیده می شوند. این دانشگاه در بسیاری از زمینه ها بهترین دانشگاه دنیاست و همیشه در همه رشته ها بهترین دانشگاه دنیا محسوب می شود.

دانشکده های کمبریج محصول جانبی تأسیس این دانشگاه بوده است، هیچ دانشکده ای در دنیا قدیمی تر از دانشگاه آن نیست. دانشکده ها به دانشجویان بورسیه می دادند. کمبریج همچنین دارای مراکز بدون کمک هزینه به نام خوابگاه بود که به تدریج در طی قرن ها جذب کالج ها شد. اولین کالج کمبریج به نام پیترهاوس توسط اسقف الی در سال 1284 تأسیس شد و بسیاری از دانشکده های دیگر در قرن 15 و 16 تأسیس شدند. جدیدترین دانشکده دانشگاه رابینسون نام دارد که در دهه 1970 تأسیس شد و کالج هومر که در مارس 2010 به یک دانشکده تمام عیار تبدیل شد، بنابراین می توان آن را جدیدترین دانشکده کمبریج نامید.

5 دانشگاه برتر اروپا کدامند؟

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن یا امپریال کالج لندن یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در بریتانیا و جهان است که بر چهار رشته اصلی علوم، مهندسی، پزشکی و تجارت تمرکز دارد و به دلیل به کارگیری این مهارت ها در صنعت شهرت دارد. و تجارت

که در مرکز لندن واقع شده است، سالانه بیش از 6700 دانشجو از امپریال کالج لندن فارغ التحصیل می شوند.

کالج سلطنتی لندن یک جامعه بین المللی است که دانشجویان بیش از 125 کشور را جذب می کند.

تعالی در آموزش، هسته و روح امپریال کالج لندن را تشکیل می دهد که به خوبی در رتبه بندی های داخلی و بین المللی منعکس شده است.

امپریال کالج لندن بزرگترین مرکز تحقیقاتی تاثیرگذار در بین تمام دانشگاه های بزرگ انگلستان است.

5 دانشگاه برتر اروپا کدامند؟

موسسه فناوری فدرال سوئیس

این موسسه در سال 1854 تاسیس شد و در سال 1855 به عنوان موسسه پلی تکنیک زوریخ افتتاح شد. در سال 1911 با پذیرش رشته های مختلف دانشگاهی به دانشگاه تبدیل شد و نام خود را به دانشگاه جدید تغییر داد.

در حال حاضر بیش از 17000 دانشجو از 80 کشور جهان در مقاطع مختلف تحصیل می کنند. این دانشگاه 21 برنده جایزه نوبل را در لوح خود دارد.

دانشکده های دانشگاه فدرال فناوری زوریخ عبارتند از: دانشکده علوم پزشکی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده هنر، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده فلسفه، دانشکده الهیات و دانشکده علوم کاربردی.

5 دانشگاه برتر اروپا کدامند؟

دانشگاه کالج لندن

این دانشگاه که با نام UCL شناخته می شود، یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی است. سازمان رتبه بندی شانگهای این دانشگاه را چهارمین مرکز علمی مهم اروپا معرفی کرد. UCYAL پذیرای حدود 36000 دانش آموز است. این دانشگاه دهمین دانشگاه بزرگ جهان است که بیش از 48 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. کالج ها و بیمارستان های این دانشگاه همگی در قلب لندن هستند.

5 دانشگاه برتر اروپا کدامند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید