جوادی حصار: دولت نگران افزایش فشار بر طبقات محروم است



سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دولت نگران افزایش فشار بر اقشار محروم است، گفت: دولت در تلاش است تا حد امکان فساد و رانت خواری را کنترل کند تا مجبور به اتخاذ تصمیماتی نگردد که زمینه ساز هموار شدن اوضاع را فراهم کند. راهی برای اعتراضات اجتماعی گسترده

محمدصادق جوادی حصار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روش فعلی تخصیص ارز ترجیحی رانتی است، اظهار کرد: راه های جایگزین باید به گونه ای باشد که مشکلات قبلی تکرار نشود و فشار مضاعفی به اقشار محروم وارد نشود.

وی افزود: دولت بین انتخاب حذف ارز ترجیحی و فشار بر طبقات پایین جامعه، تزریق پول یا افزایش یارانه ها که منجر به تورم بیشتر می شود و ادامه سیاست تخصیص ارز ترجیحی که باعث ایجاد رانت در برخی می شود، تحت فشار است. مدیران و اقتصاددانان». البته دولت بیشتر نگران افزایش فشار بر اقشار پایین و متوسط ​​و ایجاد اعتراض است، بنابراین جرات حذف ارز ترجیحی را ندارد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: بنابراین دولت تا جایی که قدرتش اجازه می دهد تلاش می کند عده ای را از رانت خواری باز دارد. برای دولت تفاوت شرایط اخذ رانت به تعداد محدود با شرایط افزایش فشار بر جمعیت های بزرگ محسوس است، بنابراین سعی می کند تا حد امکان فساد و رانت را کنترل کند تا مجبور به تصمیم گیری نباشد. راه را برای اعتراضات اجتماعی گسترده هموار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید