اپل و ویژگی Adaptive Trigger کنترلرهای پلی استیشن 5


در سال‌های اخیر، اپل به آرامی اما مطمئناً بازی‌های موبایل را پذیرفته و برای بهبود ویژگی‌های دستگاه‌های خود تلاش کرده تا تجربه بازی بهتری را ارائه دهد. در این میان، معرفی پلتفرم بازی موبایلی با قابلیت خرید اشتراک به نام Apple Arcade قدم بزرگی برای اپل محسوب می شود.

شواهد نشان می دهد که اپل در حال آماده شدن برای معرفی ویژگی مهم تری است. این شرکت مستقر در کوپرتینو تغییراتی را در iOS 15.4 و iPadOS 15.4 گزارش کرد و اعلام کرد که ویژگی DualSense Adaptive Trigger معرفی شده در کنترلرهای پلی استیشن 5 به زودی در دستگاه های این شرکت پشتیبانی می شود. با توجه به جذابیت این ویژگی، اقدام اپل توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

Adaptive Trigger یک ویژگی جدید برای کنترلرهای با حساسیت دوگانه است که به بازی اجازه می دهد تا میزان فشاری که باید به کلیدها وارد شود بسته به شرایط محیطی که گیمر در آن قرار می گیرد، تغییر دهد. استفاده از چنین ویژگی در بازی و در موقعیت مناسب مطمئنا با درگیر کردن بیشتر حس لامسه، تجربه بازی را بهبود می بخشد. داشتن چنین قابلیتی الزامی نیست و علاوه بر این، هر بازی نمی تواند با این ویژگی سازگار باشد و این سوال را به وجود می آورد که چرا اپل باید به این ویژگی مهم که از محصولاتش نمی آید توجه ویژه ای داشته باشد؟

علاوه بر این، شایان ذکر است که اپل در حال حاضر پدهای بازی DualSense را در فروشگاه های خود به فروش می رساند. کوپرتینویی ها مطمئنا متوجه شدند که کنترلرهای دارای مجوز دوگانه بهترین انتخاب برای گیمرهای پلتفرم iOS هستند.

سیگنال‌ها در اینجا نظریه‌ها و گمانه‌زنی‌های رایج در مورد تلاش اپل برای راه‌اندازی کنسول بازی خود را در آینده نزدیک برطرف می‌کنند. اما اگر بخواهیم فرصتی برای این نظریه ها داشته باشیم، احتمالاً مربوط به آینده ای نزدیک نیست. زیرا در غیر این صورت قابلیت حساسیت دوگانه و ویژگی های آن را تایید نمی کرد.

مقالات مرتبط:

به احتمال زیاد اپل معتقد است که خدمات بازی های ابری از آنچه ما فکر می کنیم به هم نزدیک تر هستند و این شکاف هر روز کمتر و کمتر می شود. به این ترتیب، گیمرهای بیشتری به دنبال بازی های پخش زنده با عملکرد با کیفیت کنسول در آیفون خود خواهند بود. علاوه بر این، اپل راه اندازی Geforce Now یا Stream را در iOS و iPad بسیار دشوار کرده است و می توان حدس زد که این شرکت نمی تواند به سرویس استودیو گوگل نیز نزدیک شود. بنابراین، ممکن است اپل روی کنسول بازی کار نکند و در عوض روی جریان بازی تمرکز کند.

با این حال، خرید پلی استیشن 5 ممکن است گزینه ای روی میز نباشد. اما شاید خرید یک کنترلر با شوک دوگانه از اپل و همگام سازی آن با آیفون با پشتیبانی Adaptive Trigger می تواند در حال حاضر یک گزینه باشد. چه کسی می داند، حتی پس از آن، پشتیبانی از بازخورد Haptic اضافه خواهد شد.

نظر شما در مورد تجربه کاربری این قابلیت در آیفون چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید