زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت



مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار (سمت) جزئیات پرداخت سود سهام عدالت را تشریح کرد.

محمد باغستانی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص واریز سود سهام عدالت در سال 1399، توضیح داد: براساس آخرین محاسبات سود سهام عدالت تا 30 اسفند 95 حدود 550 هزار تومان است که البته پرداخت این مبلغ بستگی به این دارد. مبالغی که وجوه سرمایه پذیر شرکت به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می شود.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های سرمایه گذار افزایش سرمایه داشته اند، افزود: افزایش سرمایه از سود سهام کسر می شود اما سهام جدید به سهامداران تعلق می گیرد. در صورتی که شرکت های سرمایه گذاری شده سود سهام خود را به موقع به حساب صمت واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می شود اما در غیر این صورت واریز سود بیش از یک مرحله انجام می شود.

به گفته مدیرعامل صمت، میزان سود سهام عدالت واریز شده به حساب‌های سهامداران به دو روش مستقیم و غیرمستقیم بر اساس میزان سهام عدالت در پرتفوی سهامداران است.

باغستانی در ادامه درباره افرادی که در سال 92 سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، گفت: این افراد باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) ثبت نام کرده و هویت یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند. سعی می کنیم سود سهام این افراد را همراه با سود سال به حسابشان واریز کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهامداران عدالت تا پایان اسفندماه سال جاری به صورت مستمر از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می شود. شرکت سپرده گذاری مرکزی زیرساخت های لازم را برای امکان پرداخت سود سهامداران تا پایان سال جاری فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید