آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای می دهد؟


آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رای می دهد؟

با ورود احتمالی پرابهام به رای گیری، کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند قبل از برکناری عزیزی خادم توسط هیات مدیره نقشی کلیدی در این موضوع داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري ورزشي ايران – ايپنا، روز پنجشنبه جلسه حساس هيات رئيسه فدراسيون فوتبال به منظور بررسي دو موضوع «بركناري رئيس و انتخاب سرپرست» برگزار مي شود و در پايان برگزار مي شود. مشخص شود که آیا شهاب الدین عزیزی خادم به طور موقت از ریاست جمهوری برکنار می شود یا خیر. فدراسیون فاصله بگیرد یا جلسه پرسش و پاسخ با اقناع اعضای هیئت مدیره همراه باشد.

بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، در پایان جلسه پرسش و پاسخ، عزیزی خادم با رای اعضای هیات رئیسه برگزار می شود. در این فدراسیون ادامه دارد.

در حال حاضر از هیئت 11 نفره فدراسیون فوتبال تنها 9 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و نایب رئیس اول و دوم به دلیل اینکه هنوز از مجمع رای اعتماد نگرفته اند نمی توانند رای دهند. در نتیجه در صورت موافقت 6 نفر از 9 عضو حقوقی هیات مدیره با عزل عزیزی خادم، عزل موقت وی صورت می گیرد.

در حال حاضر پنج نفر از جمله براتی، موسوی، رضائیان، اصولی و سراجی مکتوب خواستار برکناری وی شده اند و امیدوارند فرد دیگری از افشاری، ماجدی و حیدری نیز به آنها بپیوندد.

اخیرا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سراجی وی را از هرگونه فعالیت فوتبالی 6 ماه محروم کرده است. اگر این رای را قانونی و موثر بدانیم، در این بین با اقدام اخیر کمیته اخلاق این سوال پیش آمده که آیا سراجی می تواند در جلسه حساس رای بیاورد؟

* مشکل با حضور ناظر AFC حل می شود

مهرداد سراجی طی روزهای اخیر در نامه ای به شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، جزئیات اتفاقات اخیر و تصمیم کمیته اخلاق در آستانه این جلسه حساس را برای اطلاع رئیس فوتبال آسیا به اطلاع وی رساند. از برخی رویدادهای اخیر

از سوی دیگر احسان اصولی در نامه ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستار حضور نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه شد تا تصمیم برکناری عزیزی خادم به صورت کاملا شفاف و تحت پوشش اتخاذ شود. از کنفدراسیون فوتبال آسیا بودن.

قطعا رای یا عدم رای سراجی در این جلسه بسیار مهم خواهد بود چرا که در صورت غیبت سراجی و اجرا نشدن رای وی تعداد رای دهندگان در هیات مدیره به هشت نفر کاهش می یابد. در این حالت، معادله اخراج تا حدودی پیچیده می شود.

سوال اینجاست که با توجه به فعالیت های غیرقانونی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا یا ناظر احتمالی در این جلسه درباره حضور یا عدم حضور سراجی در رای گیری نهایی تصمیم گیری می کند؟

چندی پیش نایب رئیس کمیته استیناف با ابراز تعجب از محرومیت این عضو هیئت مدیره توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، کمی قبل از جلسه تصمیم گیری برای برکناری عزیزی خادم، معتقد بود این کمیته باید در تصمیمات خود انصاف داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید