اموال مازاد دولتی بدون تشریفات به بورس کالا منتقل می شود


بر اساس این گزارش، بر اساس بند یک بند ب تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه، رؤسای دستگاه‌های اجرایی کشور/ استانداران مجاز به واگذاری اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد پس از تصویب کار ملی هستند. گروه ها. و به صورت استانی و بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیأت وزیران از طریق مزایده در بورس کالا یا مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت مطابق قانون تجارت الکترونیک نسبت به فروش و واریز وجوه حاصل از آن به خزانه اقدام نمایند.

نمایندگان مجلس در جلسه عصر دیروز پس از بررسی بخش درآمد، چند موضوع مهم از جمله شرایط واگذاری اموال و دارایی های مازاد در بورس کالا یا مزایده عمومی و فروش نفت توسط بخش خصوصی را تصویب کردند. از لایحه بودجه سال آینده

شرایط واگذاری اموال و دارایی های مازاد در بورس کالا یا مزایده عمومی

بر اساس این گزارش، بر اساس بند یک بند ب تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه، به روسای دستگاه‌های اجرایی کشور/ استانداران اجازه داده می‌شود پس از تصویب در کل کشور نسبت به اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت اقدام کنند. و کارگروه های استانی و بدون رعایت تشریفات تصویب. هیأت وزیران طبق قانون تجارت الکترونیکی کالا را از طریق مزایده در بورس کالا یا مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به فروش می رساند و وجوه حاصل را به حساب خزانه داری کل واریز می کند.

بر اساس قسمت دوم بند (ب) اصلاحی، وزارت اقتصاد مجاز است اموال غیرمنقول ثبت نشده در سامانه جامع املاک (سادا) را از طریق بازرسی های دوره ای برون سپاری برای جمع آوری اطلاعات میدانی یا گزارش های عمومی با پاداش استاندارد شناسایی و اصلاح کند. اسناد مالکیت آنها از طرف دولت به نمایندگی از طرف وزارت اقتصاد به عنوان متولی اموال و فروش و تعیین تکلیف آنها.

پرداخت هرگونه اعتبار اعم از تعمیرات اساسی ماشین آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال 1401 و همچنین هرگونه پرداخت هزینه تجهیزات، نگهداری و سایر هزینه ها از محل درآمدهای اختصاصی، سایر منابع یا اعتبارات و منابع شرکت های دولتی برای اقلام غیر ثبت شده در سامانه صدا ممنوع است. عدم اجرای این بند توسط کارکنان دستگاه ها به منظور تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه عمومی است.

بر اساس بند 3 و در اجرای بند ج ماده 10 قانون برنامه ششم، وزارت اقتصاد موظف است اموال غیرمنقول ثبت نشده توسط دستگاه های اجرایی را در سامانه جامع املاک (صدا) شناسایی کند. وزارتخانه ضمن اصلاح اسناد مالکیت املاک شناسایی شده به نام دولت، مسئولیت فروش و واریز وجوه حاصل از آن را به حساب خزانه بر عهده دارد. این وزارتخانه مجاز است از طریق بازرسی های دوره ای، بازدیدهای میدانی با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و گزارش های مردمی شناسایی کند. نیروهای مسلح از مفاد این بند مستثنی است.

مکانیسم فروش نفت توسط بخش خصوصی

بر اساس اصلاح بند ز تبصره 19 ماده واحده مقرر شد به دولت اجازه داده شود تا وظایف قانون را و به درخواست دستگاه های اجرایی با اعتباراتی از محل هزینه های عمومی بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و کشوری اجرا کند. صندوق های تامین اجتماعی و همچنین اجرای ماده 90 ماده 44 .

1- تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی از طریق شرکت ملی نفت ایران به اشخاص معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی و صرفاً پس از تایید افراد توسط وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادرات شرکت ملی نفت ایران. و در منابع بند ب تبصره یک این قانون اقدام کند.

2- واگذاری سهام و سهام شرکت های متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری به افراد معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی و صندوق های کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی در سقف منابع از طریق وزارت اقتصاد.

آیین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارتخانه های نفت، اقتصاد، تعاون و سایر وزارتخانه های ذیربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

معافیت مالیاتی هنرمندان

نمایندگان مجلس نیز با معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقف 260 میلیون تومان از درآمد سالانه موافقت کردند اما معافیت مالیاتی فعالیت های مرتبط با وسایل کمک آموزشی حذف شد.

همچنین معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تولید، نشر، تکثیر و توزیع آثار موسیقایی، حراج آثار هنری موضوع بند ل ماده 139 قانون مالیات های مستقیم فقط تا سقف قابل اعمال است. 260 میلیون تومان در سال. به نرخ قانون مالیات های مستقیم مشمول مالیات می شود.

تصمیم خرید خدمت سربازی نیز به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید