گالری بختیاری رونمایی شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، کتاب گالری بختیاری (مجموعه عکس های محمدرضا حاجی پور) عصر جمعه با حضور هنرمندان و فرهیختگان خوزستانی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان رونمایی شد.

کتاب 107 صفحه‌ای «گالری بختیاری» مجموعه‌ای از عکس‌های 15 ساله محمدرضا حاجی‌پور از مردم بختیاری در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان است که توسط ظهراب مددی به شماره کتاب‌شناختی ملی 7320529 تنظیم شده است. منتشر شده توسط انتشارات کنکاش.

دبیر اجرایی نگارخانه بختیاری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ایران کشوری غنی از ظرفیت اقوام است که باید از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده کرد. در بسیاری از موارد با همکاری بزرگان قومی از آن برای ایجاد صلح و آشتی استفاده می کنند.

کوثر کریمی افزود: مسئولان امنیتی و انتظامی کشور بارها مرزنشینان مرزنشین را به عنوان مرزبانان اصلی این مرز و بوم معرفی کرده اند و این گونه تفاسیر ظرفیت های عشایر کشور را بیش از پیش نمایان می کند.

دبیر اجرایی رونمایی از کتاب نگارخانه بختیاری تصریح کرد: برای غنای فرهنگی در کشور نباید از ظرفیت آداب و رسوم اقوام غافل شد; طبعاً انتشار آثار مکتوب یا کتاب های مصور به سبک مجموعه عکس های محمدرضا حاجی پور در جهت تقویت فرهنگ اقوام از ارزش بالایی برخوردار است.

کریمی ادامه داد: در دنیای امروز که بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی گرایش دارند، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد؛ البته همانطور که سلیقه آنها نسبت به تماشای فیلم و عکس تغییر کرده است، تماشای مجموعه نیز تغییر کرده است. عکس های گالری بختیاری بسیار جذاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: تبدیل تصاویر به عکس نوشته (نوشتن توضیحات در کنار عکس) فراتر از زندگی، صنایع دستی، کشاورزی، دینی و رسم و رسوم همچنین تاریخ باستانی قوم بختیاری را به خوانندگان گالری بختیاری آموزش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید