آمیکرون در کودکان؛ تمام آنچه نیاز است بدانید


آمیکرون بسیار سریع در حال گسترش است و برخلاف سایر انواع ویروس کرونا، تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری کودکان هستند. بنابراین طبیعی است که والدین نگران ابتلای فرزند خردسال خود به این بیماری باشند و هر بار که صحبت می کند مشکوک به بیماری عروق کرونر قلب باشند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که علائم آمیکرون در کودکان چیست و راه پیشگیری چیست؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آمیکرون در کودکان چگونه است؟

بیشتر اطلاعات ما در مورد آمیکرون برای بزرگسالان است. این داده ها نشان می دهد که آمیکرون شدت کمتری نسبت به سویه دلتا دارد و برخی از علائم مشابه سرماخوردگی است، اما در افراد غیر واکسینه شده از سرماخوردگی شدیدتر است. خوشبختانه راه های مختلفی برای افتراق این دو بیماری وجود دارد. آمیکرون بیشتر راه هوایی فوقانی را درگیر می کند، در حالی که سایر جنبه های کرونا بیشتر ریه ها را درگیر می کند. بیماری آمیکرون سلول های ریه کمتری را درگیر می کند، بنابراین شدت بیماری کمتر است.

اگرچه اکثر کودکان یک بیماری خفیف را تجربه می کنند، اما فکر اینکه کودک شما نمی تواند نفس بکشد کمی ترسناک است. بسیاری از کودکان با گلودرد شدید، سرفه، احتقان بینی و تب به بیمارستان منتقل می شوند. البته اکثر آنها نیازی به بستری شدن ندارند و با تجویز پزشک کورتون، التهاب راه هوایی آنها کاهش می یابد. با وجود تعداد زیاد بستری شدن در بیمارستان، میزان مرگ و میر ناشی از آمیکرون پایین است.

علائم آمیکرون در کودکان

گاهی اوقات علائم ایمیکرون در کودکان شبیه سرماخوردگی است. اما علائم کووید 19 معمولاً شدیدتر از سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و گلودرد معمولی است و معمولاً تب بالا و مشکل در تنفس وجود دارد.

نوبت دکتره

از زمان شیوع آمیکرون، تعداد کودکانی که با علائم خفگی به بیمارستان مراجعه می کنند افزایش یافته است. در این حالت قسمت بالایی مجاری تنفسی ملتهب شده و تنفس مشکل می شود. از سوی دیگر، آزمایش بیشتر کودکان در طول دوره آمیکرون برای بیماری عروق کرونر مثبت بود. سیستم تنفسی کودکان کوچکتر از بزرگسالان است، بنابراین عفونت بارزتر است. در برخی موارد، علائم پس از 5 روز از بین می روند، اما در سایر کودکان، علائم تنها با درمان خانگی از بین نمی روند. از سوی دیگر، اگر تست ایمیکرون آنها مثبت باشد، کودکان بدون علامت هستند.

اثرات طولانی مدت آمیکرون هنوز مشخص نیست. حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را در کودکان افزایش دهد.

پیشگیری از آمیکرون در کودکان

این واکسن برای کودکان زیر 5 سال توصیه نمی شود، اما راه های دیگری برای ایمن نگه داشتن آنها وجود دارد. بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری از عفونت، ماسک زدن، انجام آزمایشات لازم، رعایت دستورات قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی است. با رعایت این مراحل، والدین می توانند از ابتلای فرزندشان به بیماری آمیکرون جلوگیری کنند. از طرفی بهتر است پزشک مشکوک به پزشک متخصص فورا آزمایش عروق کرونر انجام دهد. هر چه زودتر بیماری عروق کرونر قلب تشخیص داده شود، دوره قرنطینه زودتر شروع می شود و احتمال بهبودی بیشتر می شود. از طرفی بهتر است همه دوز واکسیناسیون کرونا را تکمیل کنند و واکسن تقویتی یا تقویت کننده را دریافت کنند و برای کاهش عفونت کودکان فقط با افراد واکسینه شده تماس داشته باشند. البته هنوز احتمال بیمار شدن کودک وجود دارد.

زمان مراجعه به پزشک است

بسیاری از والدین نگران کرونا و سویه آمیکرون هستند. تو قطعا تنها نیستی. اگر فرزند شما مشکوک به ایمیکرون است، بهتر است آزمایش کرونا انجام دهد. البته بهتر است جز در مواقع ضروری به اورژانس مراجعه نکنید تا افرادی که واقعا به آن نیاز دارند بتوانند از خدمات استفاده کنند.

برای موارد خفیف بهتر است از داروهای کاهش دهنده تب مانند استامینوفن استفاده کنید. اگر کودک شما 6 ماهه یا بزرگتر است، می توانید از ایبوپروفن استفاده کنید. علاوه بر همه اینها، نوشیدن مایعات فراوان و استراحت را فراموش نکنید. در صورت مثبت بودن تست کرونری کودک، او را قرنطینه کنید تا بیماری به دیگران منتقل نشود و اگر سوالی داشتید از پزشک اطفال خود بپرسید.

سوالات متداول در مورد آمیکرون کودکان

1. آیا آمیکرون بیشتر به کودکان آسیب می رساند؟

یادداشت مهم

مطالعه مقالات و جستجو در اینترنت دانش عمومی شما را افزایش می دهد، اما هرگز نمی تواند جایگزین مناسبی برای مشورت با متخصص و دریافت مشاوره تخصصی باشد.

اگر مشکلی دارید، مشاوره با مشاوران ماهر و متخصص می تواند زندگی شما را آسان کند. برای مشاهده لیست بهترین مشاوران و روانشناسان و دریافت مشاوره حضوری یا تلفنی کلیک کنید:

به بهترین روانشناسان مراجعه کنید

به دلیل نرخ بالای انتقال ایمیکرون، تعداد کودکان مبتلا در بیمارستان بستری شده بیشتر از سایر سویه ها است. زیرا اکثر آنها واکسینه نشده اند و سیستم ایمنی ضعیف تری دارند. اما این کودکان به مداخلات پزشکی کمتری مانند دستگاه تنفس مصنوعی یا دستگاه اکسیژن نیاز دارند.

۲. شدت عفونت آمیکرون در کودکان چقدر است؟

آمیکرون کمتر از دلتا باعث بستری شدن در بیمارستان یا مرگ می شود، اما ممکن است در کودکان شدیدتر از بزرگسالان باشد. بیماری مزمن کرونری قلب به طور کلی در کودکان بهبود می‌یابد، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که علائم ممکن است برای ماه‌ها ادامه داشته باشد و در موارد نادر، سندرم التهابی چند سیستمی (MIS-C) در کودکان ایجاد شود. البته هنوز برای نتیجه گیری در مورد اثرات طولانی مدت بیماری عروق کرونر قلب زود است. علائم بیماری معمولاً 2 تا 4 هفته پس از عفونت ظاهر می شود.

3. آیا با آمیکرون می توان کودکان را به مهد کودک فرستاد؟

موضوع انتخاب خانواده هاست. در خانواده هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند راه دیگری وجود ندارد. اما دستورالعمل های بهداشتی باید رعایت شود. کودکان بالای 2 سال باید از ماسک استفاده کنند، کلاس ها باید فضای کافی داشته باشند و کودکان باید در فضای باز غذا بخورند.

4. توصیه هایی برای والدین کودکان زیر 5 سال در دوران کرونا چیست؟

  • مادران باردار باید واکسن کرونا را دریافت کنند زیرا آنتی بادی به جنین منتقل می شود.
  • اگر کودک آلوده است، دادن مایعات فراوان و استراحت را فراموش نکنید.
  • از ماسک های جراحی برای کودکان استفاده نکنید.


آیا تجربه ای در مورد مصرف آمیکرون در کودکان دارید؟ آیا فرزند یا عزیزان شما emicron گرفته اند؟ به نظر شما علائم کرونا آمیکرون در کودکان چیست؟ چه درمانی را توصیه می کنید؟

منبع مکمل: Healthline

هشدار! این مقاله فقط جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید. اطلاعات بیشتر


مهم ترین و سخت ترین کار پدران و مادران تربیت فرزندان است. امروز فرزندان شاد و سالم تربیت کنیم و فردا افراد موفق.



دیدگاهتان را بنویسید