پنتاگون در مورد کشتار غیرنظامیان در حمله به یکی از رهبران داعش تحقیق نمی کند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: پنتاگون قصد ندارد در مورد کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات در سوریه تحقیق کند.

کربی در کنفرانسی خبری در پنتاگون گفت: ایالات متحده هنوز تصمیمی برای تحقیق درباره کشتار غیرنظامیان در سوریه در جریان عملیات برای سرنگونی رهبر گروه تروریستی داعش نگرفته است.

به گزارش سایت ریانووستی، وی با تایید کشته شدن چند غیرنظامی در حمله به مخفیگاه ابوابراهیم القرشی سرکرده جدید داعش در ادلب، گفت که در این عملیات حداقل سه غیرنظامی کشته شده اند.

سخنگوی پنتاگون گفت که القرشی در این انفجار کشته شده است که به گفته او همسر و دو فرزندش کشته شده اند.

کربی گفت: ما می دانیم که سه نفر با او در طبقه سوم بودند و آنها نیز کشته شدند. آنها همسر و دو فرزند او هستند. در طبقه دوم عمارت، سربازان با القرشی تیراندازی کردند که کشته شد.

وی گفت: آمریکا متقاعد شده است که مسئولیت کشتار غیرنظامیان در جریان عملیات از بین بردن سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال غرب سوریه بر عهده تروریست ها است نه ارتش آمریکا.

به گزارش ریانووستی، سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد که آمریکا از چند ماه پیش در حال برنامه ریزی عملیاتی علیه سرکرده جدید داعش بوده است.

کربی ادعا کرد: ماه ها طول کشید. این شامل تمرینات فیزیکی واقعی بود – ده ها نفر توسط نیروهای عملیات ویژه. این یک عملیات آمریکا بود که فقط توسط نیروهای آمریکایی انجام شد.»

شامگاه پنجشنبه بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که سرکرده جدید داعش در حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی به ادلب کشته شده است. (جزئیات بیشتر)

منابع رسانه ای گزارش دادند که عملیات شب گذشته نیروهای ائتلاف آمریکایی در هلیبرن در حومه شمالی ادلب (شمال غربی سوریه) دست کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک را به کام مرگ کشاند.

الجزیره گزارش داد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی شب گذشته بر فراز مناطق اتما و دیر اوک در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و عملیات هلیکوپتری را در حومه شهرک اطما انجام دادند که در نتیجه آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

العربی الجدید همچنین به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی عملیات تحت رهبری آمریکا در هالیبرن را تایید کرد و گفت: در جریان حمله هوایی ائتلاف بین المللی به یک ساختمان مسکونی دو طبقه در نزدیکی گذرگاه دیربلوت، 9 نفر از جمله سه کودک و یک نفر. زن کشته شدند.» آنها کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این عملیات سه ساعت به طول انجامید و پس از آن بالگردهای ائتلاف وارد خاک ترکیه شدند و پهپادهای ائتلاف بین المللی پس از عقب نشینی بالگردها، محل عملیات را هدف قرار دادند.

پیشتر سایت خبری اورینت نزدیک به مخالفان به نقل از منابع میدانی گزارش داده بود که عبدالله قارداش معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید سازمان تروریستی داعش در حمله صبحگاهی آمریکا کشته شده است. .

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید