پرداخت 110 هزار تومان یارانه به هر ایرانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


علی نیکزاد در گفتگو گفتن وی با خبرنگار مهر اظهار داشت: ارز 4200 تومانی به جز گندم و دارو در لایحه بودجه 1401 حذف می شود و مبلغ حاصل از این منابع برای 60 میلیون ایرانی به ازای هر نفر 110 هزار تومان یارانه تعلق می گیرد.

وی از راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها خبر داد و تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق ها 2000 میلیارد تومان برآورد شده و قرار است مبالغ مازاد فروش اموال دولتی، بهره برداری از معادن و مالیات به این صندوق واریز شود. صندوق و در مسیر توسعه و پیشرفت است. استان ها هزینه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تغییر روند بررسی بودجه در صحن و کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: کلیات این لایحه قرار بود پس از رای گیری در صحن علنی در قالب 20 تبصره به دقت بررسی شود. مجمع و در قالب 20 تبصره به یک هزار و 372 هزار میلیارد ریال تصویب می شود.

نیکزاد افزود: از این رقم یک هزار و 122 هزار میلیارد تومان جاری و شامل حقوق، دستمزد و صندوق های بازنشستگی است و 250 هزار میلیارد تومان خط توسعه کشور است.

وی سهم نفت در بودجه کشور را 38 درصد و مالیات را بالای 50 درصد اعلام کرد و ادامه داد: دولت در لایحه 1401 رشد 8 درصدی را پیش بینی کرده است که بعید است این رشد اقتصادی محقق شود.

نماینده مردم اردبیل نیر، نه و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رشد اقتصادی قرار است با افزایش سرمایه گذاری در مسکن، صنعت، کشاورزی و افزایش بهره وری محقق شود اما با این شرایط تورمی نمی توان به رشد 8 درصدی دست یافت. .

نیکزاد از دولت گذشته به دلیل برداشت های بی رویه از بانک ها و تشویق افزایش نقدینگی و تورم انتقاد کرد. ده ها میلیون بشکه نفت فروخته خواهد شد که به نظر می رسد حتی بیشتر از این رقم باشد.

وی بیان کرد: وضع مالیات بر درآمد خانوارها اعم از خانه های خالی، خودروهای گران قیمت، واحدهای مسکونی گران بالای 10 میلیارد تومان، موسسات کنکور، مشاهیر و… می تواند باعث افزایش درآمد مالیاتی شود اما نگرانی از افزایش این منابع درآمد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ویژگی خاص بودجه سال آینده استقلال منابع درآمدی کشور از موضوع برجام است. گره خورده نیست.

نیکزاد درباره افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه تصریح کرد: دولت باید میانگین افزایش حقوق از 10 درصد به 30 درصد را به صورت پلکانی در نظر بگیرد تا کارمندی که حقوق کمتری دریافت می کند با افزایش بیشتری مواجه شود و آن ها کسانی که حقوق بیشتری دریافت می کنند افزایش کمتری خواهند داشت. دارند.

وی گفت: بالاتر از افزایش حقوق، کارمندان از دولت انتظار دارند که قدرت خرید آنها را حفظ کند تا بتوانند از پس خرید کالاهای مورد نیاز خانواده خود برآیند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بی عدالتی در پرداخت حقوق و خلأ ایجاد شده در این زمینه افزود: گسترش با روندی که آغاز شده است به هیچ وجه نمی توان عدالت را اجرا کرد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: برای رفع تبعیض در پرداخت ها، دولت باید کارهای اساسی انجام دهد و با هماهنگی سایر قوا، ساماندهی پرداخت 4 میلیون کارمند ایرانی، به حداقل رساندن مابه التفاوت پرداختی ها و ایجاد نظام پرداخت عادلانه یک بار در دستور کار قرار گیرد. و برای همه به این رسوایی پایان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید