آغاز رقابت بیش از 186 هزار داوطلب برای کرسی های دکتری در دانشگاه ها



رقابت بیش از 186 هزار داوطلب دکتری در 1401 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از ساعت 8 صبح امروز جمعه 6 اسفند 96 در شهرستان ها، 189 حوزه اصلی و 597 حوزه فرعی با استفاده از 5905 سالن و کلاس های درس بزرگ آغاز شد.

به گزارش ایسنا،بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا، به منظور رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی وزارت بهداشت، به طور میانگین 30 تا 32 داوطلب در هر سالن مستقر خواهند شد. رعایت شود.

سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این دستورالعمل بهداشتی را ابلاغ و توصیه های لازم را ارائه کرده بود. از سایر متقاضیان و سایر خانواده های داوطلب انتظار می رود برای حفظ سلامت خود دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی این آزمون را رعایت کنند.

نتایج اولیه آزمون دکتری 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دهه اول شهریور ماه سال آینده به صورت کارنامه منتشر می شود و انتخاب داوطلبان واجد شرایط از نیمه اول شهریور ماه آغاز و در نهایت نتایج نهایی آزمون آغاز می شود. آزمون دکتری تا پایان نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود. خواهد بود.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و دستیاری گروه های دامپزشکی شامل دو مرحله است که هر مرحله طبق روال آزمون انجام می شود. .

بر این اساس مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود و پس از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام، کل نمرات و … در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که بر اساس آن متقاضیان. مجاز به انتخاب رشته هستند. بر اساس کد رشته محلات منتخب و حد نصاب، نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعیین می شود، به حد نصاب محلات دارای حد نصاب با توجه به متقاضی معرفی می شود. سهمیه، سهم.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته بر اساس هر روش آموزشی، پژوهشی و پژوهشی.

بر این اساس در آزمون متمرکز 50 درصد روش تحقیق و پژوهش محور 30 ​​درصد و همچنین سوابق آموزشی پژوهش و فناوری در روش پژوهشی آموزشی 20 درصد و پژوهش محور 20 درصد در مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد روش های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور. 30% و در نهایت تهیه طرحواره شامل 20% سهم پذیرش می باشد. همچنین اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می شود.

در نهایت پذیرش نهایی از متقاضیان معرفی شده به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر اساس نتایج ارزیابی عمومی و نتایج مصاحبه دانشگاهی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق با مقررات مربوط، کد رشته اولویت انتخاب شده خواهد بود. حوزه ها و ظرفیت اعلام شده و سهمیه متقاضی. . در نهایت انتخاب نهایی آزمون بر اساس معیارهای فوق انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید