ناتو همچنین به طور کتبی به تضمین های امنیتی روسیه پاسخ داد



در پی پاسخ کتبی آمریکا به پیشنهادات امنیتی روسیه، اکنون دبیرکل ناتو اعلام کرده است که به ضمانت های امنیتی روسیه پاسخ کتبی داده است.

به گزارش ایسنا، ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه شب اعلام کرد که پاسخ کتبی به پیشنهادهای روسیه برای تضمین های امنیتی جدید به مسکو ارائه کرده است.

استولنبرگ تاکید کرد که ناتو پیشنهادات خود را بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به موازات آمریکا به صورت مکتوب به روسیه ارسال کرده است.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو پاسخ کتبی به پیشنهادهای امنیتی روسیه را به واشنگتن ارائه کرده است.

مقامات آمریکایی گفته اند که ایالات متحده برنامه ای برای انتشار پاسخ کتبی ندارد، اما روسیه قرار است پس از دریافت پاسخ ها، آنها را به طور کامل منتشر کند.

در 17 دسامبر 2021، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه تضمین امنیت بین روسیه و ایالات متحده و پیش نویس توافقنامه تضمین امنیت بین روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد. اقدامات پیشنهادی شامل اطمینان از عدم پیشروی ناتو به سمت شرق، از جمله الحاق اوکراین و سایر کشورها به این ائتلاف است. آنها همچنین محدودیت هایی را برای استقرار سلاح های تهاجمی جدی از جمله سلاح های هسته ای اعمال می کنند. رایزنی در مورد این موضوع در 10 ژانویه در ژنو انجام شد و پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در 12 ژانویه در بروکسل و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در 13 ژانویه در وین برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید