تصویری از دهانه مریخ که شبیه یک کنده درخت با حلقه های داخلی آن است


حساب رسمی مدارگرد آشکارساز گاز اگزومارس او که پروژه مشترک آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی فدرال روسیه است، تصویری از یکی از دهانه‌های مریخ را در توییتر به اشتراک گذاشت که ظاهراً توسط آژانس فضایی اروپا گرفته شده است، اما نکته جالب این است که با وجود خود شبیه کنده درخت است. حلقه های منحصر به فرد

آژانس فضایی اروپا این تصویر عجیب را در وبلاگ خود شرح می دهد:

این تصویر را می توان به راحتی با یک کنده درخت با حلقه های متحدالمرکز مشخص اشتباه گرفت، در حالی که در واقع منظره ای تماشایی از یکی از دهانه های مریخ است. حلقه های درختان ایده ای از آب و هوای گذشته زمین به دست می دهند، در حالی که الگوهای داخل دهانه جزئیات بسیاری از تاریخ سرخ و سیاه را نشان می دهد.

دهانه های مریخ

دانشمندان بر این باورند که این دهانه عجیب مریخ پر از ذخایر یخی غنی از آب رسوباتی که از زمان های قدیم در تاریخ سیاره ایجاد شده اند. آنها فکر می کنند که رسوبات دهانه ناشی از تغییر در تمایل یا محور چرخش سیاره در طول زمان است. تمایل یا انحراف محوری یک سیاره، همانطور که در زمین اتفاق می افتد، باعث تغییرات فصلی می شود و انحراف مریخ نسبت به زمین در طول زمان کاملاً تغییر کرده است.

به عبارت دیگر، حلقه ها و شکاف های قابل توجه در دهانه احتمالاً به دلیل تغییرات محیطی در طول زمان است.

البته این اولین بار نیست که جسدی شبیه درخت در سطح مریخ پیدا می شود. در سال 2017، یک کانال محبوب یوتیوب به نام Paranormal Crucible که معمولاً ویدیوهایی از پدیده‌های نجومی عجیب مانند بشقاب پرنده‌ها تولید می‌کند، ویدیویی را که توسط مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا گرفته شده بود، به اشتراک گذاشت که ظاهراً بخشی از تنه درخت روی سطح است. مریخ دیده می شود.

با این حال، مشخص شد که این جسم عجیب روی سطح مریخ نیز یک سنگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید