دیدار المشاط با مقام سازمان ملل: محاصره یمن توسط آمریکا جنایت جنگی است



رئیس شورای عالی سیاسی یمن محاصره یمن توسط آمریکا که بر زندگی بیش از 25 میلیون یمنی تاثیر گذاشته است را “جنایت جنگی” خواند.

به گزارش ایسنا، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه شنبه در دیدار با ویلیام دیوید گریزلی، هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، در مورد رنج و مشکلات انسانی همه مردم یمن به ویژه کسانی که از این بیماری رنج می برند، گفت وگو کرد. محاصره. فرودگاه صنعا قادر به سفر به خارج از کشور نیست، پرداخت کنید.

المشاط گفت که محاصره یمن توسط آمریکا جنایت جنگی است که جان بیش از 25 میلیون یمنی را گرفته است و ائتلافی که در گذشته به کنترل ایالات متحده حمله کرده بود مانع از پیشرفت آنها در ارسال و دریافت کمک های بشردوستانه شده است. . محاصره و محدودیت بنادر و محاصره فرودگاه بین المللی صنعا تلاش های نماینده سابق سازمان ملل در یمن را ناکام گذاشته و اکنون به دنبال ناکام گذاشتن تلاش های نماینده جدید سازمان ملل است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار بر کشورهای متجاوز به رهبری آمریکا، محاصره را رفع کرده و به کشتی های حامل فرآورده های نفتی اجازه ورود به بندر الحدیده را بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید