تهران آمادگی خود را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و تایلند اعلام می کند



حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و دن پرامودوینا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی درباره دو موضوع از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی دوجانبه و مذاکرات وین گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبریک روز ملی تایلند و یادآوری تاریخچه 400 ساله روابط دو کشور، بر علاقه جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط با تایلند تاکید و از تایلندی خود دعوت کرد. همتای خود برای بازدید از تهران .

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دو کشور توانسته اند از بحران کرونا عبور کنند، خاطرنشان کرد: اکنون می توان سفر هیئت های سیاسی، تجاری و گردشگران به دو کشور را از سر گرفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: در دولت جدید جمهوری اسلامی سیاست خارجی با نگاه به آسیا دنبال می شود و در این میان تایلند جایگاه ویژه ای دارد.

در این تماس وزیر امور خارجه تایلند نیز آمادگی خود را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه فولاد، برنج و سوخت اعلام کرد.

وزیر امور خارجه تایلند ضمن تاکید بر عزم بانکوک برای ارتقای کامل روابط، از وزیر امور خارجه برای سفر به تایلند دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید